23 Ocak 2012 Pazartesi

22 Ocak 2012 Eskişehirspor-Galatasaray Maçı Üzerine

Başlık bulma konusunda sıkıntılı olduğum çok açık, ama geleceği düşünüyorum, ileriki ESES maçlarıyla karışmasın diye. Bi ESES maçı hakkında daha yazı yazma ihtimalim %3 bile değil biliyorum, neeyse maça gelelim;

Maç sabahı hepimiz gördük Twitter üzerinden fotoğrafları, kar kaplamıştı her yeri, maç tatil olur olmaz geyiklerine maçtan 4 saat önce Cüneyt Çakır yerinde inceleyerek oynanabilir dedi, doğru yanlış, oynandı maç. Ama zeminin çok kötü olduğunu maç sonrası yorumlarda da gördük, maçı izlerken de kendini belli etti.

İlk 20 dakika fakir bir maç izledik, gol yok, pas yok, adam gibi pozisyon yok, sıkıcıydı maç. Sonra futbolcular yavaş yavaş zemine alışıp daha az sıkıcı bir futbol izlettiler, ama dünkü maçta kayda hiçbir şey yok, maçı kazasız belasız sakatsız atlatmamız dışında. İlk 20 dakikadan sonra ESES gelmeye başladı, Ersun Yanal güzel bir taktik sürdü sahaya ve Selçuk İnan, Emre Çolak, Felipe Melo'yu kapatan, formsuz Sabri'nin kanadından yardıra yardıra giren bir ESES çıkardı. Çok fena kilitlediler bizi. Oyunu kurma işi Ujfalusi'ye kaldı ama forvette de Baros'u aradık; Elmander Kazım'a her baktığında "Napcam ben bununla lan!" diye düşünmüş olabilir, çünkü ben öyle düşündüm maç boyunca.İki forvet rakibi delmeye çalışçağı zaman bile uyumsuzlukları ve ESES savunmasının bozması pozisyonları engelledi. İkinci yarı Engin'in yerine giren Sercan da fark yaratamadı. Yiğit zaten hele bi otursun soluklansın, 3 hafta sonra yazarım.
İkinci yarı da ESES gelen taraftı, bizde Melo atağa gidemedi, markajdan kaçamadı ama savunmada yine çok yardımcı oldu. Çok koştu, defansta iyi uyum sağladı, çok etkiliydi. Ama, defans ve başarı diyorsak kupayı bir kez daha SEMİH KAYA'ya vermek lazım. Kaç topu kesti sayısı yok, kaç pozisyon kesti sayısı yok. Bi pozisyonda ayağa kafa uzattı ve yerde kaldı, Emre Çolak kalsa o kadar üzülmem. Neyse ki devam etti, o defansta, Ujfalusi yanında, Muslera arkasında olduğu sürece en azından defans konusunda daha güvende hissediyorum. Bekleri azcık güçlendirsek çok canavar olucaz çook!

Size maçı özetlemek açısından Fatih Terim'in basın toplantısındaki sözleriyle bitiricem.

''Eskişehirspor bizden iyi oynadı. Sahanın bir galibi olsaydı, bu Eskişehirspor olmalıydı. Eskişehirspor'u tebrik ediyorum. Galatasaray'ın mazereti olmaz. Hava sadece bizleri değil, galibiyet ateşimizi de dondurdu. Konuşacak bir şey yok. Saha ve hava şartları iki taraf için de geçerli. Bunu bir nazar boncuğu olarak addediyoruz. Bugün kazanamıyorsan kaybetme kuralı işledi. Bu sevindirici. İlk kez hayatımda bunu öyle diyorum, kötü oynadık'

Galatasaray'ın mazereti olmaz.

1 yorum:

  1. hayatımda izlediğim en sıkıcı galatasaray macı olarak kayda geçmişti bu maç ve yorumlarınla da macı gayet açmışsın, özetlemişsin. eboue gelene kadar sağ bekte sıkıntı çekeceğimiz aşikar. sol bek hakan ilk senesindeki gibi formda öyle böyle ama bir alternatif sol bek yok çağlarla olmaz. sol bek bu sene bizi götürür sağ bek eboue olduğu sürece sorun yok stoperlere lafım yok zaten. takımda kazımdan başka 11 i haketmeyen adam yok bence shaquiri de gelirse kanatlarda sorun kalmaz. ancak ben olsam kazımı elmanderin yanına baros un görevini üstlenmesini isterdim kanada yiğit olabilirdi enginde olabilirdi. maçtan 2 saat önce zemini görünce sakatlık olmasn kaybetmek cok önemli değil demiştim berabere kaldık sakatlık da yok cok şükür bence tek sevndirici ayrıntı bu.

    YanıtlaSil