27 Şubat 2012 Pazartesi

Hakan Balta



Hakan, nasılsın, iyi misin? Performansının iyi olmadığı bir gerçek. Ama bu benim bu yazıyı yazma nedenim değil. Aslında nedeni, ama beni başka bir şey tetikledi bu akşam.
Fatih Terim, bu akşam Maraton'a katıldı sürpriz yaparak. Katıldıklarında da konu "Sahanın en iyisi kim?" idi. Hakan Şükür, Şansal Büyüka falan futbolcu isimlerini söyledi işte, "Selçuk, Elmander, oyuna girdikten sonra Riera gibi" falan konuştular. Fatih Terim kimi dedi? Seni. Seni dedi Hakan. "Ben bugün Hakan Baltanın iyi oynadığını düşünüyorum ." dedi. Şaka maka da değil, baya baya dedi. Hatta Hakan Şükür, Şansal Büyüka falan afalladılar senin adını duyunca. "O da doğru" dedi Şansal. Adaşın ise "O da enteresan hocam, çünkü bugün Quaresma da iyiydi. Şimdi öyle olunca, aynı mevkiide oynadıkları için birinin kötü olması gerekiyor." dedi, Fatih Terim de "...birinin kötü olması gerekiyor." kısmına eşlik etti. Sonra Fatih Terim şunu dedi, "Ama ben ayırt etmemek manasında söyledim." dedi ve Elmander'den ve hafta içi sakatlığından falan bahsetti.
Hakan, isimle hitap etmek ilginç gerçekten, geçen sezonu yaşanmamış sayıyoruz falan. Ama bence, devlet memurusun sen arkadaşım. Devlet memuru. İşini tam yapıyor musun? Hayır. Ne zaman ileri çıksan aklıma geride boş bıraktığın ve kendi kalemize olan ilk atakta tekrar buluşma imkanının olmadığı o yeşil futbol sahası çimleri geliyor. Üzerinde topla ilerleyen, içeride pas atacak, orta açacak Quaresmalar, sol kanat oyuncuları geliyor, aklıma ortalar geliyor, bomboş ortalara vurulan şutlar, bazen Muslera'nın o "küçük" ellerinde bazen kalemizin içerisinde, bazen da dağda bayırda son buluyor. O kadar ümitsiz ki bu olay, adını kimse yüksek harfle bile söylemiyor, eleştirirken. Tam bir devlet memuru. Başka bir seçenek olmadığı için, devlet dairelerinde bir koltukta bütün gün oturup, bakmadan imzaladıkları ya da kıllık yapıp imzalamadıkları evraklar için para alan insanlar gibisin. Varlığın yokluğun bir, o formayı giyiyorsun ama, buz adamsın işte, ne o formaya bir bağlılığını hissediyoruz, ne o forma için savaştığını, ne o formada savaştığını hissediyoruz. Hissetmiyoruz seni, görmüyoruz seni, farkındasındır mutlaka, umarım.
Hadi biz taraftarız, hadi biz her şeyden anlamayız, ama, bu Fatih Terim olayını sen de izlediğinde benim düşündüğümü mü düşündün, senin teknik direktörün, seni sahanın en kötüsü olarak söyledi. "Uç örnek"tin sen. Çıkmaz ayın son perşembesine verilen randevuydun bu akşamki konuşmada. Böyleydin, böylesin.
Çok mu sinirli, agresif, bunalımlı ya da Nihat Genç vari bir yazı oldu bilmiyorum. Toparlayamıyorum da yazıyı, çünkü sana verecek bir tavsiyem de yok Hakan. Hadi, yak bir sigara. Seversin sen.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder